Черкаське крайове товариство Українського козацтва пропагує козацьку педагогіку на найвищих стандартах досконалості

17 Апр Черкаське крайове товариство Українського козацтва пропагує козацьку педагогіку на найвищих стандартах досконалості

Сучасний козацький рух розвивається на чітко визначених статутних (законодавчих) засадах. Проте ще більш важливим його підґрунтям є духовні, морально-етичні й інтелектуальні норми, адже саме вони покликані виправдовувати існування та надавати смислове значення громадській діяльності козаків ХХІ століття.

????????????????????????????????????

Українське козацтво сповідує такі максимуми патріотичної та громадянської досконалості: по-лицарськи гідна відповідь на виклики часу, тримання ініціативи у своїх руках, ствердження життєвого оптимізму. Очевидно, що ці положення мають бути реалізовані на основі демократичних, націо- та євроцентричних пріоритетів, шляхом широкого компетентного обговорення. Беручи до уваги наявні виклики й ризики, оригінальною та достатньо продуктивною на сьогодні треба визнати думку: найгарячіший спір не зруйнує єдності українців, якщо його вести виключно українською або англійською мовами.

????????????????????????????????????

Якраз про ці принципи діяльності козацьких структур, які дедалі більше охоплюють освітнє середовище Черкащини, ішла мова на обласному науково-методичному семінарі “Потенціал козацької педагогіки для демократичного розвитку української нації”, який відбувся в управлінні освіти і науки Черкаського ОДА (заступник начальника управління Оксана Сімушіна ) та ЧОІПОПП (ректор інституту Наталія Чепурна, методист історії, правознавства, християнської етики Наталія Степанова). Більшість учасників групового заняття – директори середніх навчальних закладів області, у яких протягом останнього року (а десь і раніше) започатковано діяльність учнівських козацьких класів.

????????????????????????????????????

У роботі семінару взяли участь представники ЧКТ УК. Зокрема, крайовий отаман Віталій Чепелуха, крайовий хорунжий Юрій Присяжнюк, отаман Тернівської сотні ім. І. Сірка Анатолій Шулежко, отаман ГО “Козацтво Маньківщини” Петро Карпенко, побратим із Міжнародної козацької організації, отаман Сергій Осаула.

IMG_5212-14-04-17-20-36

Торкаючись поточних завдань і перспектив розвитку дитячого (учнівського) козацтва загалом, учасники семінару від ЧКТ УК приділили основну увагу наступним проблемам: 1) ключові завдання (місія) українського козацтва; 2) принципові відмінності між українськими козаками й російськими казачкамі; 3) діалектичний взаємозв’язок між вихователями й вихованцями (затребуваність персональної причетності організаторів (директорів, заступників директорів) і вчителів до козацького руху); 4) системність (комплексність, послідовність, безперервність) навчально-виховного процесу в козацьких класах; 5) напрями й форми діяльності козацьких осередків, передусім активізація інформаційно-інтелектуальної роботи (у тому числі роль піар-технологій в сучасних умовах); 6) фінансове забезпечення козацької педагогіки; 7) прогнозовані виклики та ризики діяльності учнівського козацтва.

????????????????????????????????????

Старшина ЧКТ УК впевнена, що лише на таких максимумах досконалості можна розраховувати на успіх у здійсненні козацької педагогіки. Оптимізму в цій роботі додають зміни в суспільстві, які були помітними і під час проведення семінару. Зокрема, у виступах представників козацтва та освітян терміни “український” і “національний” часто вживалися як синонімічні й навіть тотожні поняття, чого не спостерігалося раніше.

Крайових хорунжий ЧКТ УК,

проф. Юрій Присяжнюк

Please follow and like us:
No Comments

Post A Comment